Ez alkalommal a minőségmustrán részt vevő bírálók a tehéntúrók megkóstolásán kívül egy, azok csomagolásával kapcsolatos kérdőívet is kitöltöttek. A kérdőívek alapján beérkezett adatok nem csupán a Termékmustra végső eredményeire voltak hatással, de számos hasznos információra is fény derült, ami nem csak a fogyasztók, de vállalkozások számára is hasznos lehet.
A tehéntúró termékek csomagolásával kapcsolatos kérdőív 4 kérdésből állt. Az első három kérdés esetén a résztvevők egy 1–5 ig terjedő skálán tudták értékelni a szempontokat, ahol az 5-ös pontszám fejezte ki a legkedveltebb vagy legfontosabb, míg az 1-es a legkevésbé kedvelt vagy legkevésbé fontos tényezőt. A negyedik és egyben utolsó kérdésnél pedig a megkérdezettek X-szel tudták jelölni azokat az értékeket, amelyeket a felsoroltak közül előnyben részesítenek.
A kérdőív kiértékelését követően, az eredmények azt mutatják, hogy a tehéntúrók esetében a csomagolás a negyedik legfontosabb szempont a fogyasztók számára (1. ábra). Az első kérdésre adott válaszok szerint tehéntúró termékek esetében a legfontosabb szempont a termék magas minősége. Ezt követi a hazai termék és a környezettudatosság fontossága. A kóstolók véleménye alapján a márkanév és az alacsony ár a legkevésbé fontos tényezők tehéntúró vásárlásánál.
1. ábra: Az Ön számára mennyire fontosak az alábbi szempontok, amikor tehéntúrót vásárol?
A tehéntúrók csomagolásának szempontjait figyelembe véve, a megkérdezettek számára a strapabíróság volt a legfontosabb tulajdonság, ezt követi szorosan egymás után a környezettudatosság, a visszazárhatóság és a csomagolás típusa. Az erre a kérdésre adott válaszok alapján a csomagolás designja a legkevésbé fontos tényező a fogyasztók számára (2. ábra).
2. ábra: A tehéntúró csomagolásával kapcsolatban mely szempontok fontosak az Ön számára?
A kérdőív következő kérdése a különböző csomagolástípusok kedveltségére volt kíváncsi. A legkedveltebb csomagolástípusnak a tégelyes/poharas kiszerelés bizonyult, ezt követi a zacskós, a vödrös, végül a fóliás és alufóliás csomagolás (3. ábra).
3. ábra: Mennyire kedveli az alábbi csomagolástípusokat?
Végezetül az utolsó kérdésre adott válaszok megerősítették, hogy a termékek kiszerelési egységét illetően a fogyasztók leginkább a klasszikus 250 g, illetve 500 g-os kiszerelést preferálják (4. ábra).
4. ábra: A tehéntúró termékek csomagolásánál mely kiszerelési egységeket részeíti előnyben?