Húskészítmények Legutóbbi cikkeink Termékkörök Termékmustra

Az átlátszó csomagolást szeretjük? – Kérdőív eredmények a virsli minőségmustráról

A fogyasztói megítélésben a termékek minősége mellet egyre fontosabb tényezővé válik a csomagolás jellege. A külső megjelenés, a funkcionalitás, a kiszerelés mind befolyásolják a vásárlói elégedettséget, illetve a vételezési döntések meghozatalát. A virsli Termékmustra vizsgálatsorozat egyik állomásaként ezeket a szempontokat figyelembe véve a termékek csomagolását is véleményezték a bírálók.

A kérdőívben 1-5-ig terjedő skálán értékelhették a résztvevők a virsli vásárlására, a védőborításra és a csomagolástípusra vonatkozó preferenciáikat. Emellett többszöri választási lehetőség állt rendelkezésükre, hogy milyen kiszerelést részesítenek előnyben.

Az eredmények azt mutatják, hogy az árucikk kiválasztásánál a csomagolás bizonyul a harmadik legfontosabb tulajdonságnak (1. ábra). Ezt előzi meg a magas minőség, illetve az, hogy hazai terméket vásároljon a fogyasztó. A kiértékelésnél szembetűnő, hogy a márkanév és az alacsony ár a legkevésbé meghatározó szempontok virslibeszerzésnél.


A vásárlók számára a virsli csomagolásánál elsődleges szempont, hogy átlátszó legyen (2.ábra). Ezt követi közel azonos értékeléssel, hogy a virsli fogyasztható bélbe töltött legyen, valamint a termék kiszerelésének mérete. A védőborítás típusát, annak strapabíróságát a vizsgált szempontok közül közepesen fontosnak értékelték, míg a termék csomagolásának visszazárhatósága az egyik legjelentéktelenebb tulajdonságnak bizonyult. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók nem preferálják jobban az adagonkénti kiszerelést és a csomagolásban melegíthető termékeket.


A három vizsgált védőborítás közül leginkább a vákuumcsomagolt termékeket részesítették előnyben a bírálók (3.ábra). Ezt követi a védőgázas csomagolás, míg harmadik helyen – feltehetően nyomonkövetési és élelmiszerbiztonsági szempontok miatt – az ömlesztett, lédig termékek.

Kiszerelési egység szempontjából a résztvevők legnagyobb hányada (63%) inkább a kisebb, 140-400 grammos csomagolású virslit kedveli (4. ábra). Ezzel ellentétben a nagyobb kiszerelésű, 1000g-ot meghaladó termékek iránt nincs kereslet az általunk megkérdezett pontozók körében.

szechenyiSticker

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogadom További információk

Adatvédelmi irányelvek