A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) legutóbbi lakossági kutatásának eredményei alapján 2022-ben 15%-kal nőtt a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy ismertsége, és a hitelessége is egyre inkább elfogadott a magyarországi vásárlók körében.
A Nébih 2022-ben ezer fő körében végzett reprezentatív kutatást a hazai élelmiszerlánc-biztonság különböző, aktuális témaköreiben. A kérdőíves vizsgálat során egyebek közt a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy ismertségéről gyűjtöttek adatokat.
A kutatás rávilágított, hogy az elmúlt egy évben 15%-kal nőtt a KMÉ ismertsége a hazai fogyasztók körében, azaz a 2021 év végén tapasztalt 32%-ról 2022 végére 47%-ra emelkedett. A KMÉ-védjegyes élelmiszereket értékesebbnek is tartják a vásárlók, és még akkor is szívesen választják, ha egy kicsivel magasabb az áruk, mint a többi terméké. Ebben szerepet játszik a Nébih által nyújtott minőségi és élelmiszerbiztonsági garancia, valamint az a tény, hogy a magyar vásárlók egyre inkább előnyben részesítik a hazai termékeket.
A fogyasztók főként a húsok, a tejtermékek, a zöldségfélék és az alapélelmiszerek esetében tartják fontosnak a kiváló minőséget tanúsító védjegy használatát. Jó hír, hogy ez a valóságban egybeesik a KMÉ stratégiájával, hiszen a KMÉ-védjegy többek közt már ezekben a termékkörökben is pályázható.
A KMÉ-védjegyes termékek megtekinthetők a KMÉ honlapon.